• Informacja konsumencka

1. Dane sprzedającego.

Sklep internetowy kulki-kulki.pl prowadzony jest w ramach działalności gospodarczej zarejestrowanej w Centralnej Ewidencji i Informacji Gospodarczej prowadzonej przez Ministra Gospodarki pod nazwą:

Łuksell Łukasz Głuchowski

ul. Aluzyjna 25F/311

03-149 Warszawa

NIP: 8212489754

REGON: 147452573

Telefon kontaktowy: 88 258 66 99 (pn - pt w godz. 9:30 - 19:00)

opłata za połączenie według stawek operatora

E-mail: sklep@kulki-kulki.pl

Punkt odbioru osobistego: 

ul. Aluzyjna 23F lok. U1

03-149 Warszawa


2. Istotne właściwości towaru. 
Właściwości towaru podane są w karcie produktu oraz w potwierdzeniu zamówienia, przesłanym drogą elektroniczną. 

3. Cena. 
Cena towaru oraz koszty przesyłki podane są w karcie produktu, podsumowaniu zamówienia oraz na fakturze VAT dołączonej do towaru. Wszystkie ceny zawierają podanek VAT.

4. Formy płatności. 
Dostępne są następujące formy płatności:
- przedpłata - przelew bankowy na konto (w przypadku braku zaksięgowanej wpłąty do godziny 13:00 zamówienie zostanie wysłane następnego dnia roboczego)
- przedpłata - płatność przelewem elektronicznym lub kartą kredytową za pośrednictwem systemu "Przelewy24"
- pobranie u kuriera GLS, Kuriera InPost lub w paczkomacie InPost 

5. Termin związania ceną
.
 
Cena umowy obowiązująca w chwili dokonania zakupu nie ulega zmianie w czasie późniejszym. 

6. Koszty i terminy dostawy. 
Towar wysyłany jest – w zależności od jego rodzaju i możliwości logistycznych w ciągu 1-2 dni roboczych lub 2-3 dni roboczych, liczonych od momentu zaksięgowania przelewu na koncie, lub od chwili złożenia zamówienia za pobraniem. Dla zamówień złożonych po godzinie 10:30 od poniedziałku do piątku lub w weekendy i dni ustawowo wolne od pracy, realizacja rozpoczyna się następnego dnia roboczego przypadającego po dni złożenia zamówienia. Aktualny czas potrzebny na skompletowanie i wysłanie zamówienia podany jest na karcie produktu i w podsumowaniu złożonego zamówienia, gdzie podana jest również orientacyjna data wysyłki.

5.1. Koszt wysyłki zamówień zrealizowanych przez sklep kulki-kulki.pl ponosi Klient, z wyłączeniem towarów objętych darmową dostawą lub sytuacji, w której Klient samodzielnie zorganizuje transport.

5.2. Zamówione produkty dostarczane są sposób wybrany przez Klienta podczas składania zamówienia. Zamówione towary dostarczane są – w zależności od wyboru Klienta – bezpośrednio na adres Klienta wskazany w formularzu zamówienia lub do paczkomatu InPost.

5.3. Dostawy towarów zamawianych w sklepie kulki-kulki.pl realizowane są wyłącznie na terenie Rzeczpospolitej Polskiej.

5.4. W sklepie kulki-kulki.pl dostępne są następujące formy dostawy i odbioru towaru, wraz z ich kosztami brutto:

W sklepie kulki-kulki.pl dostępne są następujące formy dostawy i odbioru towaru, wraz z ich kosztami brutto:

a) przesyłka kurierska - paczka standardowa, realizowana za pośrednictwem firmy kurierskiej DHL (o wadze rzeczywistej do 30 kg i maskymalnych wymiarach 140x60x60 cm), czas dostawy 1-2 dni robocze od daty nadania:

- przedpłata: 14,00 zł brutto

- płatność przy odbiorze u kuriera: 18,00 zł brutto

b) przesyłka kurierska - paczka standardowa, realizowana za pośrednictwem firmy kurierskiej DPD (o wadze rzeczywistej lub objętościowej do 30 kg), czas dostawy 1-2 dni robocze od daty nadania:

- przedpłata: 15,00 zł brutto

- płatność przy odbiorze u kuriera: 20,00 zł brutto

c) przesyłka kurierska - paczka niestandardowa (o wadze rzeczywistej lub objętościowej do 30 kg i nieregularnych kształtach) realizowana za pośrednictwem firmy kurierskiej DPD, czas dostawy 1-2 dni robocze od daty nadania:

- przedpłata: koszt przesyłki 25,00 zł brutto

- płatność przy odbiorze u kuriera: koszt przesyłki 30,00 zł brutto

d) przesyłka kurierska - paczka ponadgabarytowa, realizowana za pośrednictwem firmy kurierskiej DHL (o wadze rzeczywistej do 30 kg i przynajmniej jednym boku dłuższym niż 140x60x60 cm), czas dostawy 1-2 dni robocze od daty nadania:

- przedpłata: koszt przesyłki 42,00 zł brutto

- płatność przy odbiorze u kuriera: koszt przesyłki 48,00 zł brutto

e) przesyłka kurierska - paczka ponadgabarytowa, realizowana za pośrednictwem firmy kurierskiej DPD (o wadze rzeczywistej lub przestrzennej 30-50 kg), czas dostawy 1-2 dni robocze od daty nadania:

- przedpłata: koszt przesyłki 50,00 zł brutto

- płatność przy odbiorze u kuriera: koszt przesyłki 57,00 zł brutto

f) Przesyłka paletowa lub wielkobagarytowa (o bardzo dużych wymiarach, wadze przestrzennej powyżej 50 kg, lub transportowana na palecie kurierskiej) realizowana za pośrednictwem firmy kurierskiej DPD, czas dostawy 1-2 dni robocze od daty wysyłki zamówienia.

- przedpłata: koszt przesyłki 139,00 zł brutto

- płatność przy odbiorze u kuriera: koszt przesyłki 159,00 zł brutto

 g) wysyłka do wybranego przez Klienta paczkomatu InPost lub punktu partnerskiego InPost, obowiązuje dla przesyłek, których żaden z wymiarów nie przekracza 38x41x64 cm, czas dostawy 1-2 dni robocze od daty wysyłki zamówienia:

- przedpłata: 11,00 zł brutto

h) Odbiór w punkcie - Paczka48, wysyłka do wybranej placówki Poczty Polskiej lub stacji benzynowej Orlen, czas dostawy 2-3 dni robocze od daty nadania:

- przedpłata: 12,00 zł brutto

- płatność przy odbiorze: 15,50 zł brutto (dostępna tylko w placówkach Poczty Polskiej)

i) usługa dostawy "Paczka w Ruchu" - dostawa do wybranego przez Klienta kiosku Ruch na terenie Polski, czas dostawy do 3 dni roboczych od daty wysyłki zamówienia:

- przedpłata: 6,50 zł brutto

 Wszystkie podane ceny przesyłek zawierają podatek VAT.

Podane ceny obowiązują dla pojedynczej paczki.

7. Sklep ma obowiązek dostarczenia rzeczy bez wad.

8. Prawo odstąpienia od umowy.
Mają Państwo prawo odstąpić od niniejszej umowy w terminie 14 dni bez podania jakiejkolwiek przyczyny. 
Termin do odstąpienia od umowy wygasa po upływie 14 dni od dnia w którym weszli Państwo w posiadanie rzeczy lub w którym osoba trzecia inna niż przewoźnik i wskazana przez Państwa weszła w posiadanie rzeczy. 
Aby skorzystać z prawa odstąpienia od umowy, muszą Państwo poinformować nas (adres sklepu: ul. Aluzyjna 25F/311, 03-149 Warszawa, tel. 88 258 66 99 o swojej decyzji o odstąpieniu od niniejszej umowy w drodze jednoznacznego oświadczenia (na przykład pismo wysłane pocztą, lub pocztą elektroniczną). 
Mogą Państwo skorzystać z wzoru formularza odstąpienia od umowy, jednak nie jest to obowiązkowe. 
Aby zachować termin do odstąpienia od umowy, wystarczy, aby wysłali Państwo informację dotyczącą wykonania przysługującego Państwu prawa odstąpienia od umowy przed upływem terminu do odstąpienia od umowy. 
Skutki odstąpienia od umowy : 
W przypadku odstąpienia od niniejszej umowy zwracamy Państwu wszystkie otrzymane od Państwa płatności, w tym koszty dostarczenia rzeczy (z wyjątkiem dodatkowych kosztów wynikających z wybranego przez Państwa sposobu dostarczenia innego niż najtańszy zwykły sposób dostarczenia oferowany przez nas), niezwłocznie, a w każdym przypadku nie później niż 14 dni od dnia, w którym zostaliśmy poinformowani o Państwa decyzji o wykonaniu prawa odstąpienia od niniejszej umowy. 
Zwrotu płatności dokonamy przy użyciu takich samych sposobów płatności, jakie zostały przez Państwa użyte w pierwotnej transakcji, chyba że wyraźnie zgodziliście się Państwo na inne rozwiązanie; w każdym przypadku nie poniosą Państwo żadnych opłat w związku z tym zwrotem. Możemy wstrzymać się ze zwrotem płatności do czasu otrzymania rzeczy lub do czasu dostarczenia nam dowodu jej odesłania, w zależności od tego, które zdarzenie nastąpi wcześniej. 
Proszę odesłać lub przekazać nam rzecz niezwłocznie, a w każdym razie nie później niż 14 dni od dnia, w którym poinformowali nas Państwo o odstąpieniu od niniejszej umowy. Termin jest zachowany, jeżeli odeślą Państwo rzecz przed upływem terminu 14 dni. 
Będą Państwo musieli ponieść bezpośrednie koszty zwrotu towarów. 
Odpowiadają Państwo tylko za zmniejszenie wartości rzeczy wynikające z korzystania z niej w sposób inny niż było to konieczne do stwierdzenia charakteru, cech i funkcjonowania rzeczy.

9. Sposób reklamacji. 
Towar jest zgodny z umową, jeżeli nadaje się do celu, do jakiego tego rodzaju towar jest zwykle używany, oraz gdy jego właściwości odpowiadają właściwościom cechującym towar tego rodzaju. 
Prawa i obowiązki kupującego. Niezależnie od gwarancji producenta lub dystrybutora, w przypadku, gdy zakup dokonywany jest przez Konsumenta, Sprzedający ponosi odpowiedzialność na zasadach określonych w Kodeksie cywilnym za wady fizyczne i prawne rzeczy(rękojmia). 
Sprzedający na podstawie art. 558§1 Kodeksu cywilnego całkowicie wyłącza odpowiedzialność wobec Klientów, czyli osób dokonujących zakupu związanego bezpośrednio z jej działalnością gospodarczą lub zawodową, z tytułu wad fizycznych i prawnych (rękojmia). 
Jeśli w ocenie konsumenta towar ma wadę może : 
1) odesłać towar w terminie 1 roku od zauważenia wady i nie dłużej niż 2 lata od momentu jego wydania, zażądać jednego z czterech działań: 
* wymiany towaru na nowy; 
* naprawy towaru; 
* obniżenia ceny - określenie kwoty, o którą cena ma być obniżona (z uwzględnieniem wartości towaru z wadą i towaru pełnowartościowego).; 
* odstąpienia od umowy – o ile wada jest istotna. 
Jeżeli jest to pierwsze żądanie złożone w ramach reklamacji dotyczącej danego towaru, sprzedawca może zaproponować konsumentowi niezwłoczną wymianę lub naprawę – niewiążącą się z nadmiernymi niedogodnościami. 
Jeśli konsument żąda wymiany rzeczy lub jej naprawy, przedsiębiorca może odmówić spełnienia tego żądania pod warunkiem, że opcja wskazana przez konsumenta: 
• byłaby niemożliwa do zrealizowania dla sprzedawcy, lub 
• w porównaniu z drugim z możliwych żądań wymagałaby nadmiernych kosztów. 
Sprzedawca nie ma prawa odmówić konsumentowi obniżenia ceny lub odstąpienia od umowy, jeżeli nie wywiązał się ze swych obowiązków przy pierwszym żądaniu złożonym przez konsumenta w ramach pierwszej reklamacji bądź jest to druga lub kolejna reklamacja danego towaru. 
Konsument, który wykonuje uprawnienia z tytułu rękojmi, jest obowiązany na koszt Sprzedającego dostarczyć rzecz wadliwą na adres reklamacyjny, a jeżeli ze względu na rodzaj rzeczy lub sposób jej zamontowania dostarczenie rzeczy przez Konsumenta byłoby nadmiernie utrudnione, Konsument obowiązany jest udostępnić rzecz Sprzedającemu w miejscu, w którym rzecz się znajduje. W razie niewykonania obowiązku przez Sprzedającego Konsument jest upoważniony do odesłania rzeczy na koszt i niebezpieczeństwo Sprzedającego. 
Koszty wymiany lub naprawy ponosi Sprzedający 
Reklamację można złożyć w dowolnej formie. Dla celów dowodowych bezpieczniej zrobić to pisemnie i przesłać na adres pocztowy sklepu lub e-mail : sklep@kulki-kulki.pl Należy opisać zauważoną wadę i określić swoje żądania przewidziane w ramach rękojmi , podając swoje dane, nr zamówienia, nr dowodu zakupu, adres zwrotny i telefon . Po otrzymaniu e-maila, sprzedający wyśle informację, czy i w jaki sposób, a także na jaki adres wysłać lub dostarczyć reklamowany towar. Reklamacje rozpatrywane są w terminie - do 14 dni od daty zgłoszenia. 

10. Kodeks dobrych praktyk. 
Sklep stosuje kodeks dobrych praktyk , o których mowa w ustawie z 23.08.2007 r.o przeciwdziałaniu nieuczciwym praktykom rynkowym. 

11. Możliwości skorzystania z pozasądowych sposobów rozpatrywania reklamacji i dochodzenia roszczeń.
Jeżeli sklep kulki-kulki.pl nie uznał reklamacji Klienta będącego konsumentem, a ten się nie zgadza z jego decyzją, może skorzystać z dostępnych pozasądowych sposobów rozpatrywania reklamacji i dochodzenia roszczeń. 

W szczególności Klient ma możliwość zwrócenia się do właściwego wojewódzkiego inspektora Inspekcji Handlowej z wnioskiem o wszczęcie postępowania mediacyjnego w sprawie polubownego zakończenia sporu między Klientem, a Sprzedawcą zgodnie z art. 36 ustawy z dnia 15 grudnia 2000 r. o Inspekcji Handlowej (Dz.U. 2001 nr 4 poz. 25 ze zm.). Mediacja ma charakter dobrowolny (obie strony muszą wyrazić na nią zgodę), a ewentualna ugoda stron także musi być wynikiem zgody pomiędzy obiema stronami. Skuteczne wniesienie wniosku o przeprowadzenie mediacji nie gwarantuje jej przeprowadzenia, ani tym bardziej jej wyniku. 

Klient ma również możliwość zwrócenie się o rozstrzygnięcie sporu wynikłego z zawartej umowy sprzedaży przez stały polubowny sąd konsumencki przy wojewódzkim inspektorze Inspekcji Handlowej, o którym mowa w art. 37 ustawy z dnia 15 grudnia 2000 r. o Inspekcji Handlowej (Dz.U. 2001 nr 4 poz. 25 ze zm.). Regulamin organizacji i działania stałych polubownych sądów konsumenckich określa Rozporządzenie Ministra Sprawiedliwości z dnia 25 września 2001 r. w sprawie określenia regulaminu organizacji i działania stałych polubownych sądów konsumenckich (Dz.U. 2001, nr 113, poz. 1214).
 
Pod adresem http://ec.europa.eu/consumers/odr dostępna jest platforma internetowego systemu rozstrzygania sporów pomiędzy konsumentami i przedsiębiorcami na szczeblu unijnym (platforma ODR). Platforma ODR stanowi interaktywną i wielojęzyczną stronę internetową z punktem kompleksowej obsługi dla konsumentów i przedsiębiorców dążących do pozasądowego rozstrzygnięcia sporu dotyczącego zobowiązań umownych wynikających z internetowej umowy sprzedaży lub umowy o świadczenie usług. 

Szczegółowe informacje o pozasądowych sposobach rozpatrywania reklamacji i dochodzenia roszczeń dostępne są również w siedzibach oraz na stronach internetowych powiatowych (miejskich) rzeczników konsumentów, organizacji społecznych, do których zadań statutowych należy ochrona konsumentów oraz Wojewódzkich Inspektoratów Inspekcji Handlowej.